Nyt iøjnefaldende design til Æblerov

Økologisk cider med markant udtryk til restaurationsbranchen fra virksomheden Æblerov. Cideren adskiller sig ikke alene på smagen, men også på udseendet. Fødevarerådgivningen har bistået med etiketdesign og hjemmeside med fokus på kvalitet og differentiering.

Nyt design til Æblerov

Fødevarerådgivningen har støttet Æblerovs lancering af 2015-flaskerne. Op til lanceringen blev der udviklet en ny hjemmeside, med fortællinger om produktionen og ciderkategorien som helhed. Der blev desuden udviklet et nyt etiketdesign, som fremover kan skabe genkendelighed af Æblerovs produkter i markedet og sikre, at Æblerovs cider ikke alene på smagen, men også på udseendet, differentierer sig fra de konkurrerende produkter på markedet.

aeblerov.com

Fra nedfaldsfrugt til cider

Virksomheden Æblerov blev startet i 2013 af Christopher Melin og Morten Sylvest Noer. Forretningsideen var i starten baseret på et ønske om at udnytte nedfaldsfrugt fra private haver til fremstilling af dansk cider.  De første ciderproduktioner var baseret på nedfaldsfrugt, som også gav inspiration til navnet Æblerov. I 2014 blev den private nedfaldsfrugt erstattet med frugt fra danske økologiske frugtavlere, siden er produktionen øget, og æblerov har ved flere lejligheder fået stor anerkendelse for deres cider.

Stor interesse fra restaurationsbranchen

Frugtvin er en spirende branchen i Danmark, hvor ambitiøse producenter lykkes rigtig godt med fremstilling af gode drikke. Markedet for cider er også i vækst, men er stadig lidt hæmmet af, at mange forbrugere forbinder cider med den sodavandslignende brusende drik som vi igennem mange år har importeret fra Sverige. Den håndfremstillet danske cider tilhører et helt andet univers, hvor inspirationen hentes i Frankrig og hvor cideren derfor er mere tør og mere anvendelig som ledsager til måltider. I dette univers befinder Æblerov sig, og af samme grund har restaurationsbranchen også vist stor interesse for Æblerovs cider.